Lekce 

Ashtanga Half Primary

První série Ashtanga jógy spojená s vinyasou. Začínáme pozdravy Slunce A a B. Důležitým prvkem praxe je tristasana tzn.dech ujjayi, směr pohledu-drishti a bandhy-energetické zámky v našem těle.
Projdeme si v sanskrtu všechny stojné, pozice v sedě s vinyasami mezi nimi (proskoky či přechody mezi pozicemi), což je dynamickým prvkem ashtanga jógy a udržuje tělo v neustále tepové frekvencí, budujeme skrz vinyasu nezbytnou sílu a vydrž.
Projdeme si ke konci závěrečné pozice od mostů až po tři poslední pozice v sedě a shavasanu. Hodina je udržována v rytmu a zvyšuje svou dynamikou výdrž a kondici, zbavuje tělo přebytečného tuku a otevírá kyčle a posiluje oslabené svaly v těle. Je třeba disciplínu, pozitivní přístup a vše přijde samo.
Hodina je vhodná pro studenty, kteří už znají alespoň pozdravy slunce A a B a jsou obeznámeni se základy systému ashtanga jógy. Pozice přicházíme společně takže sled pozice a pozice jako takové se naučíte postupně časem a vybrušujete je.

Strong Ashtanga Full Primary

Jedná se o celou první sérii Ashtanga jógy s tradiční vinyasou a pozicemi za sebou jdoucími tak, jak je první série vedená, tudíž nevynecháváme pozice, popřípadě se provádí modifikace pozic.
Začíná se s pozdravy Slunce A a B, dech ujjayi je nedílnou součástí praxe spolu se směrem pohledu drishti a bandhami. Projdeme si v sanskrtu všechny pozice ve stoji a v sedě a i následující pozice na otevření kyčlí (jako kurmasana, Supta kurmasana, badhakonasana, urdhva mukha paschimottanasana a mnohem víc). Série především slouží jako pomocný prvek pro narovnání našeho těla, posílení svalů a i koncentrace a protažení našeho těla tak, abychom byli v kondici a zdrávi. Postupem času pokud zvládneme precizně první sérii se přistupuje k dalším pozicím v druhé sérii které se nám postupem času otevírají, takže první série je dobrý stavební kamen pro prohloubení vaši praxe.
Tyto pozice mohou být velmi náročné spolu s dynamikou vinyas mezi pozicemi, proto lekce není vhodná pro začátečníky, ale je otevřená pro zájemce o jogu kteří se chtějí naučit systém ashtanga jógy, chtějí se naučit nové pozice, už jsou obeznámeni s pozdravy slunce a alespoň stojnými pozicemi a již ví, co systém ashtanga jógy obnáší.
Často se stává, že v průběhu série ztratíme soustředěnost na dech a směry pohledu (drishti), vedená hodina a ashtanga joga systém a její rytmus vám pomůže udržet soustreděnost na svém místě a docílíte silného a pevného těla i ducha.

Ashtanga Vinyasa

První série Ashtanga jógy spojená s vinyasou tzn. pozdrav Slunce A a B, dech ujjayi, směr pohledu drishti a bandhy. Projdeme si v sanskrtu všechny stojné, závěrečné pozice  a tři poslední pozice v sedě. Hodina je udržována v rytmu a zvyšuje svou dynamikou výdrž a kondici Vašeho těla. Je třeba disciplínu, pozitivní přístup a vše přijde samo.

Hatha flow

Hledáte klidnějsí styl jógy, kde budete mít šanci procítit každou pozici? Hatha jóga se vyznačuje delšími výdržemi v pozicích, které tělu pomáhají postupně nabrat sílu a flexibilitu zároveň. Celá praxe bude jemně plynout od přípravných pozic, přes pozdravy slunce a velmi jemné vinyasy až na zem, kde se ukotvíte a připravíte tělo na zaslouženou závěrečnou relaxaci.

Joyful flow

Joyful Flow is a class where we can gain strength and flexibility in a joyful way. Natural movements are added to traditional yoga poses. We draw our attention to our breathing and we synchronise our moves with our breathing. We draw our attention to our body to get a feedback where and how our body wants to move. We add mindfulness to each movement by listening to ourselves, by being present in our body. We will also practice pranayama (breathing exercises) and yoga therapy for the back and hips. The idea for this class is to feel spaciousness in the body and rest in mind.

Ranní vinyasa

Co může být lepší než ranní jógová praxe? Nalézt hned ráno svůj dech, soustředění, ukotvit ho v pohybu z asány
do asány a následně plně probuzení kráčet svým dnem. Jako každá vinyasa i tato v sobě bude ukrývat kromě precizního provedení, smysluplné návaznosti asán a uvolnění také kreativitu a hravost. Přibalte si úsměv a ranní vinyasa může začít.

Vinyasa Flow in ENG

Join us for dynamic and joyful vinyasa . We will gain strength and flexibility in a joyful way. We will synchronise our moves with the breathing. We will stretch mindfully and with care. We will have fun in reversed and balancing poses. We will practice pranayama (breathing exercises). We will try a lot from what yoga offers and find out what suits us today. And we will smile :)

Jin jóga

Většina z vás je zasvěcena do světa jógy "Jangové", ať už je to například Hatha, Vinyasa nebo Ashtanga jóga. Všechny tyto styly se zaměřují na pohyb, na zapojení našeho svalstva, s cílem rozproudit nám krev v těle. Jin jóga je ale opak - pomalá, jemná a něžná praxe, takové pohlazení sami sebe. V pozicích zůstáváme déle, až několik minut, v klidu a tichosti, se svaly uvolněnými. Nikam nespěcháme a pozorujeme postupné uvolnění a otevření těla i mysli. Uvolněním svalů umožňujeme aby jednotlivé pozice působili na hlubší vrstvy našeho těla. V těchto hlubších vrstvách se obvykle ukládají naše nezpracované, každodenní stresy, emoce a vnitřní konflikty. Mírným a déle trvajícím tlakem jednotlivých Jinových pozic podporujeme jejich uvolnění na povrch, a tím přispíváme k odpourávání napětí v našem těle a k celkové vnitřní pohodě. Pro maximální uvolnění svalů používáme pomůcky (bolstery, bloky a deky). Vhodné pro všechny věkové skupiny a úrovně. Doporučujeme s sebou teplé oblečení.

Čchi kung (Qi gong)

Čchi kung (Qi gong) je starodávné zdravotní cvičení pro tělo i ducha pocházející z Číny. Má velmi dlouhou tradici a i mnoho stylů a forem cvičení. Čchi kung je založen na zdánlivě jednoduchých cvicích, které mají mnoho skrytých jemných detailů. Tyto detaily je potřeba dodržovat, aby se dostavovaly požadované zdravotní účinky, a aby si cvičenci neubližovali. Čchi kung se obecně doporučuje všem lidem v jakékoli kondici jakožto zdravotní cvičení, ale k jeho zvládnutí na dobré úrovni je potřeba mnoha a mnoha hodin praxe. Během let cvičení se tělo cvičence postupně čistí od různých blokád, zprůchodňuje se toku energie čchi, učí se jinak dýchat, harmonizují se jednotlivé orgány a funkční okruhy organizmu a celkově se stále více a více uvolňuje a zjemňuje.

U nás praktikujeme styl Dao Yin Yang Sheng Gong, což by se dalo přeložit jako "Tělo protahovat a čchi vést k posílení zdraví a zachování kvality života". Jedná se o systém cvičení charakterizovaný jemnými krouživými pohyby, zahrnující kontrolu dechu a stimulaci klíčových akupunkturních bodů v těle. Jeho měkké, plynulé a harmonické pohyby mají za cíl zlepšit oběh energie v celém těle, uvolnit klouby, tonizovat a prokrvit svaly a uvolnit nervový systém.

Qi gong is an ancient health exercise for body and spirit originating in China. It has a very long tradition and many styles and forms. Qi gong is based on simple exercises that have many hidden details. These details need to be observed in order to achieve the desired health effects and to prevent exercisers from harming themselves. Qi gong is generally recommended for all people in any condition as a health exercise, but it takes many, many hours of practice to master it at a good level. During the years of practice, the practitioner's body is gradually cleansed of various blockages, the flow of qi energy becomes more accessible. The practitioners learns to breathe differently, the individual organs and functional circuits of the organism harmonize, and overall one becomes more and more relaxed and refined.

Here we practice the Dao Yin Yang Sheng Gong style, which could be translated as "Stretching the body and leading qi to strengthen health and maintain quality of life". It is a system of exercises characterized by gentle circular movements, including breath control and stimulation of key acupuncture points in the body. Its soft, smooth and harmonious movements aim to improve the circulation of energy throughout the body, loosen the joints, tone and blood the muscles and relax the nervous system.